Nak Kawin Tapi Duit Tak Ada Waaaaaaaaaaaaa.

15 November 2009

6: Gila Kuasakah Aku? (untuk Selangor Universal)


Selangor Universal

Pertama sekali aku ingin mengucapkan Terima Kasih kerana menerima aku dan Mintak Maaf jika ada menyakiti korang jika penulisan aku ini tersinggung perasaan anda semua. Walau bagaimana pun, Anda semua yang terbaik yang pernah aku kenali.

Aku akan ingat semua ahli keluarga Selangor Universal. Yun, Lyez, Luna, Ewan, Rafael, Ayie, Dhia, Pan, Kuntik, Alam, Ewan, Arul dan Ain. Anda semua akan aku ingat sampai bila-bila.

Tapi sebelum aku teruskan, aku nak tanya anda semua. Masih ingatkah lagi asal penubuhan dan permulaan Selangor Universal ini? Jika anda lupa, biar aku ingatkan anda semula.

Asal Selangor Universal adalah untuk merapatkan kita semua, kerana kita dari tempat yang berbeza. Kita bermula dengan hanya melepak dan bersuka ria bagi menghilangkan boring dan menghilangkan duka. Dan kita bercadang hendak menggelarkan kumpulan kita ini sebagai Selangor Universal. Aku enjoy bila berada dengan anda semua. Tapi aku dapat rasakan perubahan bila ada yang bercadang untuk mengadakan status Presiden,Naib Presiden dan AJK. Bukankah matlamat kita menubuhkan hanya untuk bergelar Family?

Tapi bagi aku, itu adalah pilihan masing-masing, kerana aku semakin rapat dengan anda, aku terima sahaja keputusan anda. Tapi kegembiraan kita tidak lama, didalam keluarga ini terjadinya krisis. Aku mula menjauhkan diri dari anda semua, bagi aku matlamat aku telah selesai, aku hanya ingin merapatkan anda dan kenalkan anda semua satu sama lain. Kini kita semua telah rapat dan telah bersatu.

Selepas krisis tersebut, aku menjauhkan diri, jika anda semua perasan aku mula jauhkan diri dan memberi 1001 alasan agar tidak bertemu. Bagi aku, biarlah aku satukan anda semua dan anda bersatu menjatuhkan aku semula.

Sebenarnya aku terkilan atas apa yang berlaku, tapi aku terima seadanya. Maafkan aku jika ada salah aku. Minggu lepas, anda semua ingin berbincang, aku turut serta, tiba-tiba, Ayie berdiri.

Ayie: Aku tahu ada diantara kita yang cuba hendak menghancurkan Selangor Universal. Dan nama Selangor Universal dah buruk, nama aku dah buruk, siapa yang buat, sila mengaku.

Aku tahu Ayie akan menuduh aku. Tiba-tiba Ayie berlalu, dan datang ketempat aku dan bertanyakan pada aku dengan nada yang agak tinggi. Aku sebenarnya agak kurang senang diperlakukan begitu.

Ayie: Akie baik kau mengaku, betul ke kau yang burukkan Selangor Universal?
Aku: Apa pasal aku pulak, sumpah demi Allah aku tak pernah babit kan Selangor Universal. Jika aku tipu, esok mak aku mati.

Dengan selamba aku menjawab begitu, dapat aku lihat muka ahli-ahli yang lain mula berubah. Kebetulan masa itu mood aku tidak menentu, dan aku memjawab dengan keras. Setelah dibincangkan, aku rasa aku tak burukkan nama Ayie. Tapi nama aku sebenarnya diburukkan. Ada yang bertanyakan pada Ayie, Selangor Universal bukan kah Akie yang tubuhkan?

Setahu aku, aku tidak pernah bagitahu sesiapa yang tubuhkan Selangor Universal ini. Jika ditanyakan, aku akan menjawab kami yang tubuhkan. Tapi tidak ada siapa yang bertanya. Selepas malam tersebut aku terfikir untuk menarik diri dari Selangor Universal. Dan malam itu juga, secara tak langsung aku keluar dari "Persatuan" Selangor Universal. Kini pada pandangan aku, Selangor Universal bukan lagi bergelar keluarga, tapi seperti group, dan persatuan..

Maafkan aku, dan minta anda menghormati keputusan aku keluar dari group Selangor Universal ini. Jika aku gila kuasa, aku akan teruskan, tapi aku bukan begitu. Oleh kerana itu lah aku tidak mahu ada AJK dalam Selangor Universal. Aku harap anda semua paham. Jadi gila kuasa kah aku?

Tiada ulasan: